mojeauto.pl > Centrum informacyjne > Honda Civic Internetowym Samochodem Roku 2006!

Honda Civic Internetowym Samochodem Roku 2006!

15 marca, podczas uroczystej gali w Warszawie zaprezentowane zostały wyniki rankingu TOP 10 mojeauto.pl. Głównym punktem gali było oficjalne uhonorowanie laureatów III edycji plebiscytu INTERNETOWY SAMOCHÓD ROKU 2006. Internetowym Samochodem Roku 2006 została Honda Civic.

Przypomnijmy, tytuł Internetowego Samochodu Roku jest jedynym tego rodzaju tytułem przyznawanym na polskim rynku, trafia on do zwycięzcy swoistego rankingu popularności, który powstaje w oparciu o statystyki oglądalności poszczególnych samochodów w unikalnej bazie aut nowych na stronach Internetowej Platformy Motoryzacyjnej mojeauto.pl.

Poza główną nagrodą statuetki i dyplomy przyznano także w kategoriach: INTERNETOWY SAMOCHÓD UŻYWANY ROKU 2006 dla modelu Volkswagen Passat oraz AUTO DLA BIZNESU - USŁUGA FINANSOWA ROKU 2006 dla VB Leasing.

Nagrody zostały przyznane odpowiednio przez współorganizatorów wydarzenia - GE Money Bank, organizatora Sieci Dealerów Samochodów Używanych GEpard oraz Polski Portal Finansowy Bankier.pl.

Internetowy Samochód Roku 2006

Tytuł Internetowy Samochód Roku 2006 bezdyskusyjnie zdobyła Honda Civic, która w końcowej klasyfikacji wyprzedziła zdecydowanie Skodę Fabię i Forda Focusa.

Honda Civic aż dziewięciokrotnie była najlepsza w rankingach miesięcznych, a w pozostałych trzech miesiącach plasowała się na drugiej pozycji. Przewaga punktowa jaką uzyskała Honda Civic nad rywalami, świadczy, że ubiegły rok zdecydowanie należał do tego modelu.

„Oczekiwaliśmy, że nowy Civic śladem pozostałych rynków europejskich wzbudzi również niemałe zainteresowanie w Polsce. Nie sądziliśmy jednak, że popularność tego modelu będzie aż tak duża. Wyniki sprzedaży nie tylko w naszym kraju ale i w Europie zaskoczyły nasz wszystkich z czego oczywiście bardzo się cieszymy. Civic zdobywa liczne nagrody, w tym istotną z punktu widzenia opinii naszych klientów nagrodę Internetowego Samochodu Roku 2006. Z tego miejsca chciałabym serdecznie podziękować wszystkim Internautom, którzy najczęściej na łamach portalu mojeauto.pl interesowali się naszym modelem. Jest to dla nas bardzo ważna grupa odbiorców. Są to ludzie aktywni, mobilni chcący uzyskiwać informacje o samochodach szybko i kompleksowo. Myślę, że w te cechy doskonale wpisuje się Honda Civic. Będziemy starać się utrzymać ten wysoki poziom zainteresowania także w najbliższych latach” – Agata Luboradzka, dział PR Honda Poland.

Drugie miejsce zajęła Skoda Fabia (w 2004 r. trzecia, w 2005 r. druga), która siedmiokrotnie zajmowała miejsce w pierwszej trójce miesięcznych rankingów. Na trzecim miejscu uplasował się Ford Focus (2004 – 2., 2005 – 1.).

Top 10 Internetowych Samochodów 2006 roku – najczęściej oglądane modele samochodów nowych.

  1. Honda Civic - 244 224 punkty
  2. Skoda Fabia - 172 569
  3. Ford Focus - 168 529
  4. Fiat Grande Punto - 155 635
  5. Toyota Corolla - 151 337
  6. Toyota Avensis - 148 003
  7. Opel Astra III - 141 133
  8. Toyota Yaris - 125 774
  9. Skoda Octavia - 125 141
  10. Opel Corsa - 119 011

Po raz pierwszy w kategorii Internetowy Samochód Roku przyznano nagrodę specjalną "PREMIERA ROKU 2006". Wyróżnienie otrzymała Toyota Yaris – najciekawsza zdaniem  Internautów premiera spośród wszystkich jakie miały miejsce w Polsce w ubiegłym roku.

Internetowy Samochód Używany Roku 2006

Tytuł Internetowego Samochodu Używanego Roku 2006, który przyznawany jest wspólnie z Siecią Dealerów Samochodów Używanych GEpard, zdobył Volkswagen Passat. Volkswagen Passat był najchętniej wyszukiwanym modelem spośród wszystkich oferowanych modeli aut używanych. Podobnie jak rok temu pierwsza lokata była przypisana niemal od samego początku do Volkswagena Passata, zaś drugie do Opla Vectry.

„Bardzo cieszymy się z otrzymanej nagrody,  oznacza ona bowiem przywiązanie do marki Volkswagen, a ci klienci, którzy kupują używane samochody stają się w niedługim czasie użytkownikami samochodów nowych. Poszerza się grono wielbicieli modeli marki Volkswagen. W tej chwili Volkswagen, jeśli chodzi o auta używane jest zdecydowanie na pierwszym miejscu. Myślę, że koncern marzy o tym, aby również w segmencie aut nowych znaleźć się na równie dobrej pozycji. Z pewnością na tak dużą popularność naszej marki, jeśli chodzi o auta używane ma wpływ kilka czynników. Po pierwsze bliskość niemieckiego rynku, na którym Volkswagen jest bardzo, bardzo popularny, sprawia, iż dostępność tych aut jest duża. Stosunkowo niska cena, duża niezawodność oraz niskie koszty eksploatacji także mają niebagatelny wpływ na duże zainteresowanie naszymi autami. Poza tym nie ma większych problemów z kolejną odsprzedażą aut tej marki i co ważne za całkiem rozsądną cenę” - Bogusław Rowiński, właściciel salonu sprzedaży Rowiński, dealera marki Volkswagen.

Trzecie miejsce w kategorii Internetowy Samochód Używany zdobył Ford Mondeo. To duży awans modelu, który w 2005 roku zajmował dopiero szóstą pozycję.

Top 10 Internetowych Samochodów Używanych – najczęściej oglądane modele samochodów używanych w 2006 roku

  1. Volkswagen Passat  - 111 498 punktów
  2. Opel Vectra - 82 211
  3. Ford Mondeo - 61 151
  4. Opel Astra - 60 670
  5. Volkswagen Golf - 56 346
  6. Honda Civic - 54 642
  7. Ford Focus - 52 834
  8. Audi A4 - 50 692
  9. Opel Corsa - 50 482
  10. Toyota Corolla - 47 419

Auto dla biznesu – usługa finansowa roku 2006

Po raz pierwszy w historii plebiscytu Internetowy Samochód Roku przyznano nagrodę w kategorii Auto dla biznesu – usługa finansowa roku 2006. Zwycięskie laury dla najlepszej usługi finansowej w branży motoryzacyjnej przypadły firmie VB Leasing. Nagrodę w tej kategorii przyznał Polski Portal Finansowy Bankier.pl..

Usługa Roku została wytypowana w oparciu o największe zainteresowanie tego rodzaju produktami finansowymi na bazie analizy statystyk oglądalności oraz liczby składanych wniosków w Centrum Produktów Finansowych portalu w 2006 roku.

Patronami medialnymi wydarzenia byli magazyn Auto Firmowe, Dziennik Online, magazyn Flota oraz portal MediaRun.pl. Flotę samochodów dla gości dostarczyła firma Express należąca do grupy PGD.

Na uroczystą galę zaproszeni zostali przedstawiciele koncernów, mediów oraz najważniejszych organizacji motoryzacyjnych w Polsce.

Szczegółowe informacje o plebiscycie Internetowy Samochód Roku 2006 oraz relacje z  przebiegu gali dostępne są pod adresem internetowym:

www.motogazeta.mojeauto.pl/internetowy_samochod_roku_2006/

Internetowy Samochód Roku to jedyny w Polsce plebiscyt podsumowujący całoroczne zainteresowanie Internautów rynkiem samochodów. Pomysłodawcą i głównym organizatorem rankingu TOP 10, na podstawie którego wyłaniany jest Internetowy Samochód Roku, jest Internetowa Platforma Motoryzacyjna mojeauto.pl. Współorganizatorami wydarzenia są GE Money Bank, organizator Sieci Dealerów Samochodów Używanych Gepard oraz Polski Portal Finansowy Bankier.pl. Internetowe serwisy obu firm przyznały nagrody kolejno w kategoriach: Samochód używany i Auto dla biznesu – Usługa finansowa roku 2006.

Ranking TOP 10 mojeauto.pl, dziesiątki najpopularniejszych samochodów w polskim Internecie, powstaje w oparciu o statystki oglądalności samochodów w unikalnej bazie danych, której twórcą jest Internetowa Platforma Motoryzacyjna mojeauto.pl. Internauci korzystając z bazy - "konfiguratora samochodów nowych" mogą zapoznać się z aktualną ofertą rynkową oraz "zbudować" interesujący ich samochód: wybierając markę, model, wersję oraz kolorystykę i wyposażenie dodatkowe. Na podstawie wyborów Internautów powstaje comiesięczny i roczny ranking Top 10 oraz wyłaniany jest Internetowy Samochód Roku. Raporty TOP 10 mojeauto.pl przygotowywane są od początku 2004 roku.

Firma InterNet Service S.A. powstała w 2000 r. Jest twórcą serwisu motoryzacyjnego mojeauto.pl. W latach 2000 - 2002 za jego pośrednictwem sprzedano niemal 3000 samochodów nowych o łącznej wartości ponad 95 milionów złotych. Od października 2002 roku do listopada 2003 roku przeprowadzony został proces przekształcenia serwisu mojeauto.pl z platformy transakcyjnej na informacyjną, w efekcie czego powstały nowe podserwisy: Auta Nowe, Auta Używane, Motofinanse, Motogazeta, Auto Firmowe, Flota, Autogaleria. Wśród najważniejszych partnerów mojeauto.pl wymienić należy kilkanaście instytucji finansowych, kilkadziesiąt firm z sektora motoryzacyjnego w tym Polską Izbę Motoryzacji, kilkaset salonów dealerskich i komisów samochodowych, firmy szkoleniowe i wydawnicze, Polską Agencję Informacji i Inwestycji Zagranicznych.